کرال دپس یک کدام از فرایندهای ربات‌های گوگل در ایندکس کردن صفحه های تارنما‌های اینترنتی میباشد که نقش بسیار اصلی در seo وبسایت داراست. با به کار گیری از این امکان شما میتوانید کلاس سئو مشهد در طی بسیار کوتاهی صفحه های تارنما خویش را به گوگل معرفی کرده و صفحه های نو را نیز سریعاً ایندکس فرمایید.

 
 ولی اینکه crawl depth دقیقاً چیست و چه فرایندی را در تارنما ما طی می‌نماید، موضوعی میباشد که درپی به آن میپردازیم. با دقت به عدم وضوح‌هایی که گونه های الگوریتم‌های گوگل داشته و تکنیک‌های متعددی که برای seo می‌اقتدار از آنها فایده جست، شناخت با کرال دپس و پیاده‌سازی یک معماری بهتر برای باصرفه کردن و ارتقاء تأثیر آن در تارنما، قادر است یک مزیت گرانقدر برای تارنما شما محسوب خواهد شد.
 
کرال دپس به چه مفهوم میباشد؟
کرال دپس یا این که عمق خزیدن در واقع به تعداد صفحاتی اطلاق می شود که موتورهای کاوش و ربات‌های گوگل در یک توشه خزش به آن ها دسترسی پیدا می‌نمایند. در‌این عمق‌بندی، ورقه‌ی اساسی وبسایت شما دارنده عمق 0 خواهد بود. 
 
کل صفحاتی که با یک توشه کلیک از شیت‌ی مهم می‌قدرت وارد آنان شد، عمق 1 خواهند داشت. صفحاتی هم که در صفحه های عمق 1 به آن ها لینک و پیوند داده می شوند، در شغل خزش ربات‌های گوگل، با عمق 2 تمجید میگردند. این فرایند به همین شکل ادامه پیدا می‌نماید .
 
با این تعریف و تمجید به راحتی می‌قدرت متوجه شد که عمق خزش یا این که به عبارتی کرال دپس در واقع ورود خزنده‌های گوگل به صفحه ها زیرین وبسایت شما میباشد. این تمجید می تواند نقش بسیار مهمی در بهینه سازی وب سایت و همینطور درجه‌بندی خویش وب سایت و مرتبه‌بندی صفحه ها وبسایت داشته باشد. 
 
برای تدوین استراتژی لینک و پیوند گذاری و بک لینک و پیوند‌های وب سایت سئو کار خوب مشهد خویش به طبعً می بایست این عمق خزش را تحت عنوان یکی فاکتورهای اساسی و حیاتی در حیث بگیرید. به دنبال هر چه بیشتر راجع به نقش کرال دپس در seo سخن خوا هیم نمود.
 
 
 
در روند crawl depth چه کاری اجرا میگردد؟
اکنون سؤال اینجاست که در پروسه crawl depth چه اتفاقی میفتد؟ برای اینکه این پروسه استارت گردد، گوگل یک لینک و پیوند از وب سایت شما‌را نیاز دارااست. پس از شناسایی او‌لین پیوند، روند crawl depth به گستردن تحت استارت و ایفا می شود:
 
- در گام اولیه Googlebot یا این که ربات گوگل با به کارگیری از یک پیوند وارد یک شیت از وبسایت شما میشود؛
 
- در ورود اولیه گوگل کلیه‌ی نصیب‌های این برگه را آنالیز و ایندکس می‌نماید؛
 
- آنگاه گوگل در روند crawl depth وارد تک به تک تک تک لینک و پیوند‌های مو جود در آن برگه می گردد؛
 
- این روند تا ایندکس شدن کل پیوند‌ها و پیوندهای مو جود در صفحه ها ادامه پیدا می‌کند.
 
ولی هدفی که در بهینه سازی و با crawl depth درپی آن هستیم، سئو کار مشهد ایندکس کردن تک تک صفحه های و اما صفحه های نو میباشد که نیاز به معماری خاصی داراست. در پی با شرایط ایده آل و تأثیر crawl depth بر بهینه سازی بیشتر آشنا می‌شویم.